نوشیدنیهایی  برای افراد دیابتی

افراد دیابتی  نمی توانند تصور کنند  که تا چه حد می توانند از انواع مختلف نوشیدینها تا زمانیکه مقدار قند موجود در آنها را در شمارش کربوهیدرات روزانه ی خود بحساب آورند،  استفاده نمایند.

 این موضوع که شما باید از برخی نوشیدنیهای مورد علاقه تان صرفنظر  کنید صحیح است اما می توانید انواع  سالم تری  از نوشیدنیها را جایگزین آنها کنید.

نوشیدنیهای صبحگاهی

 خبر خوب برای افراد دیابتی گزینه ی قهوه ی ساده است زیرا از نظر طبیعی دارای  مقادیر بسیار کمی کربوهیدرات وکالری است. اگر از کافی شاپ، قهوه ی موکا یا لاته را سفارش می دهید شکر را از آن حذف کنید و از شیر کم چرب استفاده نمایید.

یکی دیگر از نوشیدنیهای  صبحگاهی چای گیاهی ساده یا همراه با آب لیموی تازه یا آّب گرم همراه با لیموی تازه یا سایر انواع گیاهان معطراست. شما می توانید چای خود را با شیرین کننده های مصنوعی یا شیرین کننده های کم شیرین یا بدون کالری نظیر استویا شیرین کنید.

نوشیدنیهایی برای طول روز

 شما می توانید از  نوشابه های بدون  شکر افزوده یا کربوهیدرات بجای نوشابه های معمولی استفاده  کنید. آبمیوه ها غالباً دارای مقادیر زیادی  شکر هستند درموقع  خرید از آبمیوه هایی که روی جعبه ی آنها  کلمه ی صد درصد  طبیعی  و بدون شکر حک شده است، خریداری کنید. اما بخاطر داشته باشید آبمیوه های طبیعی نیز حاوی مقادیری  قند هستند  پس  درشمارش کربوهیدرات ها آنها را منظور کنید.

گاهی به دنبال یک نوشیدنی کم کالری  یا بدون  شکر می گردید دراینصورت از لیموناد رژیمی یا آیس تی استفاده کنید اما حتماً برچسب اطلاعات تغذیه ای آنرا مطالعه کنید که حاوی کالری پنهان یا شکر نباشند.  شما می توانید مقدار آب گازدار را با برشهایی از لیمو یا سایر انواع میوه ها و قطعات یخ به عنوان یک نوشیدنی خنک و مناسب میل کنید.

آب نوشیدنی نشاط آور

آب ساده همیشه بهترین انتخاب برای جلوگیری از دهیدریشن است، شما می توانید آنرا با افزودن  برشهایی از لیمو یا میوه جات تازه یا افزودن مقداری آب لیموی تازه طعم دار و نشاط اور کنید. فراموش نکنید برای شیرین کردن آب از شکر مصنوعی استفاده کنید اما در مصرف آن زیاده  روی نکنید زیرا ممکن است سبب اختلال درعلایم سیری شده  وشما را به خوردن  قند یا کربوهیدرات  متمایل کند. شما می توانید از انواع عرقیات گیاهی مفید استفاده کنید فراموش نکنید که به این نوشیدنیها  شکر نیافزایید.

منبع:

www.informationaboutdiabetes.com